Ukoliko uočavate da Vaš pas (a radi se o psu velike pasmine poput Rotvajlera, Njemačkog ovčara, Dobermana i dr.) povremeno šepa prednjom nogom, pogotovo nakon trčanja, skakanja, mogući razlog leži u upalnim promjenama tetive mišića bicepsa. Ove upalne promjene pojavljuju se uz rameni zglob na specifičnom mjestu u koštanom žljebu nadlaktične kosti. Upala tetive mišića bicepsa brachii jedna je od bolesti koje uzrokuju šepanje prednjom nogom u odraslih, večih i srednje velikih pasmina pasa. Utvrđena je sklonost u netreniranih životinja slabije kondicije.

Nedavno smo liječili jednog takvog Rotvajlera, starog 5 godina, 52 kg, koji se u zadnje vrijeme manje kreće jer je gazda više na poslu, a ponekad vikendom odlaze u prirodu, kada “jedan drugog rastrčavaju”.

Razlozi koji pokreću procese upale tetive su prekomjerna naprezanja (intenzivno trčanje, skakanje) i traumatski događaji (padovi, udarci) koji dovode do rastezanja i djelomičnog pucanja tetivnih vlakana. Razvijaju se kronične upalne promjene, često uz stvaranje kalcifikata. Pojavljuje se ožiljak koji ograničava pokrete i klizanje tetive u njenom okruženju, što je popračeno bolovima. S vremenom čete primjetiti atrofiju mišića uočljivo ponajviše na lopatici.

Ovu bolest dijagnosticiramo u okviru ortopedskog pregleda specifičnim testom kojim se postavlja temeljita sumnja, a potvrda dijagnoze je rendgenska, nalazom kalcifikata na karakterističnim mjestima. Obično je potrebno snimiti područje ramena u posebnoj poziciji tzv. „Sky line“ projekciji kada pas sjedi poput sfinge, kako bismo isključili druge moguće promjene ili bolesti.

Pacijent se stavlja u poštednu terapiju, odnosno mirovanje uz davanje lijekova protiv bolova i upale, tzv. nesteroidnih protuupalnih lijekova (carprofen, meloksikam ili firocoxib). Neposredno u zglobnu šupljinu ramena ponekad injektiramo protuupalni lijek dugotrajnog djelovanja, tzv.kortizonski pripravak produljenog djelovanja. U slučajevima izostalog poboljšanja provodi se operacijsko liječenje koje najčešće uključuje prerezivanje tetive bicepsa, ponekad sa preseljenjem i učvršćenjem hvatišta prerezanog dijela tetive. Nakon operacije postavljamo zavoj kroz tri tjedna, a u nastavku provodimo fizikalnu terapiju.