Kardiološki pregledi

Bolesti srca u pasa i mačaka ili su urođene (životinja se s njom rodi) ili stečene (bolest se javi tijekom života).

Urođene bolesti uglavnom zahvaćaju pse manjih pasmina i manifestiraju se u ranoj životnoj dobi, dok se stečene javljaju u starijih pasa i mačaka svih pasmina. Manje pasmine češće obolijevaju od bolesti srčanih zalistaka uslijed degenerativnih promjena, a mačke i psi većih pasmina razvijaju bolesti srčanog mišića. Napredovanjem srčane bolesti, dolazi do kongestivnog srčanog zatajenja zbog nemogućnosti srca da pumpa krv. Dolazi do usporenog protoka krvi u plućima i jetri što rezultira nakupljanjem tekućine u plućima, grudnoj ili trbušnoj šupljini.
Bolesti srca dijagnosticiramo rentgenskim snimanjem (RTG) srca i pluća, elektrokardiografijom (EKG) te ehokardiografijom (ultrazvuk srca).
Kako liječimo bolesti srca?
Postoji više skupina lijekova kojima liječimo srčano zatajenje, od kojih je svaka fokusirana na uzrok srčanom problemu. Koristimo lijekove za korekciju nepravilnog srčanog ritma, povećavajući tako količinu krvi koje srca pumpa svakim svojim otkucajem, ili koristimo lijekove koji smanjuju nakupljanje tekućine u plućima i trbušnoj šupljini.
Kakva je prognoza pacijenta u kongestivnom srčanom zatajenju?
Ukoliko se dijagnosticira rano, životinje u fazi srčanog zatajenja, uz dobru terapiju mogu poživjeti i nekoliko godina, međutim ukoliko se radi o detekciji bolesti kada je jako uznapredovala i funkcija srca je izrazito narušena kvaliteta života je narušena i prognoza upitna ili loša.
Personalizirani plan liječenja važan je kako bi usporio progresiju kongestivnog srčanog zatajenja ili druge srčane bolesti.